۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
A+
A-
گشت های ویژه مقابله با کم آبی درالبرز آغاز بکارکردند

از ابتدای خردادماه سالجاری،گشت های ویژه ی مقابله با کم آبی دراستان البرز فعالیت خود را آغاز کردند.

مهندس مهدی زاده مدیرعامل آبفای استان البرز با اعلام این خبر اظهار داشت:بدلیل کاهش چشمگیر بارشهای جوی درسال آبی گذشته تا کنون وبه تبع آن ایجاد مشکلات تولید وتوزیع نیروی برق که موجب اختلال در تاسیسات آبرسانی می شود ومحدودیت شدید منابع آبی (سفره های زیرزمینی وآبهای سطحی)، اجرای جدی مدیریت مصرف در میان مشترکان امری ضروری محسوب می شود .بهمین دلیل برای جلب توجه و نظر ویادآوری شرایط سختی که درآن قرار داریم به مصرف کنندگان آب، گشت های ویژه مقابله با کم آبی تا پایان تابستان امسال کارخود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: برای این گشت های ویژه که با خودروهای مشخص و لوگوی آبفا تردد می کنند ،وظایف چهارگانه ای تعریف شده که در قدم اول با گشت زنی درسطح شهر به افرادی که درحال مصرف غیرضروری و بی رویه ی آب هستند (نظیر: شست وشوی خودرو ، حیاط ،پارکینگ ،شستن خیابان وجلوی مغازه ها و منازل با شلنگ آب ، غرقابی کردن فضای سبز و...)تذکر شفاهی و کتبی داده و پس از مشاهده ی تکرار،انشعاب آنها بطور موقت،قطع می شود.

وظیفه ی بعدی آنها مراجعه به منازل مشترکانی است که بالاتر از استاندارد والگوهای تعریف شده آب مصرف می کنند وتوصیه ها واقلام آموزشی برای کنترل وکاهش مصرف را به ایشان ارایه می دهند.

مهندس مهدی زاده اضافه کرد: درگام سوم این گشت ها به اماکن تجاری یا مسکونی که از انشعاب غیرمجاز استفاده می کنند واز طریق تماسهای مردمی یا شناسایی توسط ماموران آبفا مشخص شده اند،مراجعه کرده واقدام قانونی لازم برای جمع آوری انشعاب وقانونی کردن آنها انجام می دهند.

درآخرین گام هم این گشت های ویژه ، به مراکز اداری وسازمانها مراجعه می کنند وبه بررسی وپایش تاسیسات آبی(شیرآلات،آبخوریها ،سرویسهای بهداشتی،کولرهای آبی ،نوع آبیاری فضای سبز و...)می پردازند ودرصورت داشتن نشتی تذکر وراهنمایی لازم صورت می گیرد.

خاطرنشان می شود برای انجام وظایف چهارگانه ی ذکر شده ،توزیع اقلام آموزشی-اطلاع رسانی درقالب بروشور،تراکت ،پوستر و... صورت می گیرد که درآن ها توصیه هایی درخصوص رسیدگی به وضعیت کارکرد درست کولرهای آبی،نصب صحیح پمپ ومخزن داخل ساختمان،کاهش زمان استحمام، استفاده آزمایشی لباسشویی با حداکثر ظرفیت،حذف استفاده از شلنگ برای شستن حیاط وپارکینگ ،پرهیز از غرقابی کردن برای آبیاری فضای سبز و... به مردم ارایه می شود.

تاریخ:
1400/04/08
تعداد بازدید:
2677
منبع:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal