۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
A+
A-
آبفای البرز خواستار مانع زدایی از اجرای طرح آبرسانی به فردیس شد

مدیرعامل آبفای البرز دردیدار با نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی،خواستار مانع زدایی وتسهیل در طرح آبرسانی به فردیس بعنوان خط نجات این شهرشد.

مهندس ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز روز پنجشنبه 19 فروردین دردیدار با علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد وفردیس درمجلس شورای اسلامی، درخصوص میزان پیشرفت وموانع برسرراه طرح بزرگ آبرسانی به( زون p) بخشی از فردیس با ایشان به تبادل نظر پرداخت .

وی زون p فردیس را شامل شهرک وحدت ، منظریه و رزکان به مساحت 1168 هکتار وجمعیتی درحدود 150 هزار نفرخواند وافزود:این بخش از فردیس درافق سال 1410 شمسی نیازمند 370 لیتر برثانیه آب شرب است اما به دلیل افت سطح آبخوان فردیس وبه تبع آن افت کیفیت آب دراین شهرستان ، لازم است تا از منابع آبهای سطحی یعنی رودخانه کرج استفاده شود تا علاوه برمناطق یاد شده در سایر مناطق فردیس هم درصورت لزوم توزیع شود.

مدیرعامل آبفای البرز تشریح کرد: این طرح دارای یک مخزن 10 هزار متر مکعبی درمحدوده پارک جهان نما و خط انتقال با قطر 600 میلی متر بطول 5850 متر از تصفیه خانه آب شماره 3 کرج (که درمراحل اجرای جایگزین چاه های فلمن قرار دارد)تا مخزن پیشنهادی، و 5530 متر خط توزیع اصلی به قطر 900 میلی متر از جنس فولاد است که درحال حاضر 2635 متر آن دربستر رودخانه و ورودی شهرک طالقانی از سمت جاده مخصوص اجرا شده است.

مهندس مهدی زاده نام این طرح بزرگ را «خط نجات»فردیس خواند وگفت: این عملیات که از تابستان سال 1395 آغاز شده بود دربخش تحویل گیری زمین مخزن ولوله گذاری درمحدوده شهرک طالقانی به موانع ومشکلاتی برخورد کرد که اگر مانع تراشی نمی شد تا کنون با هزینه ای بسیار کمتر از امروزبه اتمام می رسید و مردم فردیس از نعمت این طرح آبرسانی برخوردار می شدند.

وی هزینه این طرح را با نرخ کنونی 1300 میلیارد ریال ذکر کرد وگفت: از آقای دکتر عباسی بعنوان نماینده مردم انتظار داریم کمک کنند تا هرچه سریع تر موانع موجود برسرراه این طرح بسیار ضروری وحیاتی برای آینده فردیس رفع شود تا با پشتیبانی ومانع زدایی از این طرح درجهت تولید وتوزیع آب شرب درفردیس گام مهمی برداریم .

دراین نشست که آقای اینانلو فرماندار شهرستان فردیس نیز حضور داشت، دکتر عباسی برنقش اساسی آب درتوسعه شهری وبهداشت عمومی تاکید کرد وقول مساعد داد، درروند پیشرفت طرح آبرسانی به فردیس با مسئولان ذیربط گفت وگو واقدام لازم را انجام دهد.

تاریخ:
1400/04/09
تعداد بازدید:
2361
منبع:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal