۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
A+
A-
توسعه چشمگیر تاسیسات آب و فاضلاب البرز در پی اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری

به دنبال سفر ریاست جمهوری به استان البرز اجرای مصوبات این سفر منجر به توسعه ی چشمگیر تاسیسات جدید آب و فاضلاب خواهد شد.

مهندس ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل شرکت آبفای البرز با اعلام این خبر بیان داشت: با انجام سفر ریاست جمهوری در اواخر فروردین ماه امسال ،پنج مصوبه برای ایجاد زیر ساخت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتبار 750 میلیارد تومان نهایی و ابلاغ  شد و تاکنون 100 میلیارد تومان از اعتبارات این مصوبه در البرز تخصیص یافته است که با تکمیل و بهره برداری نهایی از طرح های مورد نظر، بدون شک شاهد ارتقای خدمات و افزایش تاب آوری تاسیسات در سطح استان خواهیم بود.

وی طرح های مصوب در بخش آب شهری را احداث تصفیه خانه آب شماره 3 کرج با ظرفیت 570 لیتر بر ثانیه و ساخت 50 هزار متر مکعب مخازن جدید ذخیره (طی سه سال) در کلان شهرکرج ذکر کرد و افزود: این دو طرح با اعتبار مصوب 400 میلیارد تومان در حال اجراست که با اجرای آنها امکان استفاده از تخصیص های جدید آب سطحی و افزایش ذخیره به منظور تامین آب پایدار و افزایش تاب آوری تاسیسات آبرسانی کرج بزرگ محقق می شود. در همین راستا مقدمات ساخت این تصفیه خانه فراهم شده و مراحل تجهیز کارگاه پروژه در حال انجام است.

همچنین عملیات اجرایی ساخت 42 هزار متر مکعب از 50 هزار متر مکعب حجم مخازن ذخیره جدید در کرج بزرگ آغاز شده که تا کنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل آبفای البرز، سومین طرح مصوب را تکمیل مدول (بخش) دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج اعلام کرد و ادامه داد: این تصفیه خانه با ظرفیت 58 هزار متر مکعب در شبانه روز با اعتبار 100 میلیارد تومان تکمیل خواهد شد و این پروژه هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 86 درصد می باشد و پیش بینی می شود 14 درصد با قیمانده تا پایان نیمه اول سال 1402 به بهره برداری برسد و به این ترتیب امکان استفاده از 670 لیتر بر ثانیه پساب با کیفیت برای مصرف  در بخش صنعت و کشاورزی مهیا می شود .

مهندس مهدی زاده در تشریح  مصوبات  بخش روستایی گفت: اختصاص 100 میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی به روستاها و 150 میلیارد تومان برای ایجاد تاسیسات فاضلاب 12 روستای واقع در حوضه ی آبریز سدهای طالقان و کرج طی مدت سه سال برای جلوگیری از آلودگی رودخانه های کرج و طالقان از جمله طرح های بخش روستایی است؛ همچنین با اجرای پروژه های آبرسانی به روستاها، شاخص جمعیت زیر پوشش استان از 82 به 87 درصد (فراتر از متوسط شاخص کشوری) ارتقا می یابد.

 

وی آخرین مصوبه سفر را تسریع در اخذ مجوز طرح های فاضلاب اشتهارد و نظرآباد ذکر و تاکید کرد: در صورت تصویب ردیف های اعتباری جدید برای این دو شهر، تعداد شهرهای دارای ردیف اعتباری فاضلاب به چهار شهر افزایش یافته  وگام مهمی درجهت جبران عقب ماندگی شاخص فعلی استان (36 درصد)نسبت به متوسط شاخص کشور (52)درصد خواهد بود.

 

 

تاریخ:
1401/09/29
تعداد بازدید:
1142
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal