۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
A+
A-
با حضور آبفای البرز
نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله ی انقلاب دستگاههای اجرایی استان برگزار شد

نمایشگاه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نمایشگاه در حوزه خدمات دولت به مردم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی در مجموعه نمایشگاهی گلستان گلشهر از 13 بهمن به مدت یک هفته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، غرفه ی آبفای شهری البرز در این نمایشگاه با ارایه و تشریح سابقه تشکیل و تاسیس شرکتهای آبفا از سال 1371 در کرج به تحولات چهار دهه گذشته در صنعت آب و فاضلاب پرداخته و با اشاره به اینکه این شرکت در آخرین تقسیمات کشوری از سال 1389 بعنوان استان البرز تاسیس شد، شاهد انقلابی چشمگیر در حوزه آبفا وپیشرفت و توسعه ای قابل توجه در خدمت رسانی به مردم ساکن در استانی که هم اکنون نزدیک به 3 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده بوده است.

از این رو، ارایه خدمات به مردم در قبل و بعد از انقلاب در این حوزه قابل تامل است. قبل از انقلاب جمعیت زیر پوشش آب شهری حدود 20 هزار نفر و بعد از انقلاب این میزان به 2 میلیون و 650 هزار نفر رسیده است.

قبل از انقلاب تعداد چاههای آب شرب 3 حلقه و این تعداد بعد از انقلاب به 353 حلقه چاه فعال رسیده و میزان تولید آب سطحی و سفره های زیرزمینی در 40 سال قبل 185 لیتر در ثانیه بوده که بعد از چهار دهه به 9500 لیتر برثانیه رسیده است. قبل از انقلاب فقط یک تصفیه خانه آب با ظرفیت 85 لیتر بر ثانیه و بعد از انقلاب سه تصفیه خانه آب با مجموع ظرفیت 2000 لیتر بر ثانیه فعال بوده است.

40 سال قبل سه مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت 12 هزار و 500 مترمکعب در مدار بوده و بعد از انقلاب 89 مخزن با مجموع ظرفیت 424 هزار مترمکعب در مدار بهره برداری است.

بنا به این گزارش، در بخش فاضلاب نیز قبل از انقلاب استان البرز فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب بوده، اما پس از انقلاب با اجرای 990 کیلومتر شبکه فاضلاب، 326 هزار خانوار زیر پوشش قرار گرفته اند و جمعیت زیر پوشش از صفر به 31 درصد رسیده است. پیش از انقلاب، استان البرز هیچ تصفیه خانه فاضلابی نداشته اما بعداز انقلاب چهار تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 2900 مترمکعب بر ساعت ساخته شده است.

در این نمایشگاه همچنین 5 پروژه شاخص آبفا که طی سالهای اخیر اجرا شده به نمایش گذاشته شد که عبارتند از: بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب کرج، شهر جدید هشتگرد و نظرآباد، بهره برداری از تصفیه خانه آب شماره 2 کرج، بازسازی و ارتقای ظرفیت تصفیه خانه آب شماره 1 کرج، بهره برداری از سامانه آب شیرین کن اشتهارد و تاسیسات پروژه اضطراری برداشت آب از سد طالقان.

این گزارش می افزاید، علاوه بر غرفه آبفا، سامانه سیار تصفیه و بسته بندی آب در محوطه بیرونی نمایشگاه و با همت دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت در مدت یک هفته مستقر شد و توزیع آب شرب بسته بندی شده را به متقاضیان آب بصورت رایگان بر عهده گرفت.

بنا به این گزارش، همزمان با برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله و خدمات و دولت به مردم، نمایشگاهی با همین عنوان در شهرستان ساوجبلاغ و به همت مدیریت آبفای شهرستان ساوجبلاغ و مدیر آبفای شهر جدید هشتگرد در مصلای این شهر برپا و دستاوردهای 40 ساله این شهرستان در صنعت آبفا در معرض دید عمومی قرار گرفت.

 
تاریخ:
1397/12/01
تعداد بازدید:
3491
منبع:
روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal