۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
A+
A-
در آینده نزدیک
آب سد طالقان به محمد شهر خواهد رسید

با ساخت مخزن جدید 5000 متر مکعبی به همراه 3000متر لوله گذاری آب در محمدشهر، مسیر انتقال آب سد طالقان به این شهر در آینده نزدیک فراهم می شود.

علی جوادی معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای البرز  با بیان این مطلب گفت: در حال حاضرمحمد شهر دارای دو مخزن ذخیره آب با ظرفیت 10 هزار متر مکعب است که عملیات احداث سومین مخزن ذخیره آب این شهربا ظرفیت 5000 متر مکعب در شهرک نهال و بذر و با پیشرفت فیزیکی 35درصد در حال اجراست.

وی گفت: با بهره برداری از این مخزن، حجم مخازن ذخیره محمد شهر 50 درصد افزایش می یابد و آبرسانی به این شهر را در اوج مصرف بخصوص در فصول گرم سال،پایدارتر و تاب آور می کند .

جوادی اضافه کرد:در آینده نزدیک عملیات لوله گذاری آب از شیخ آباد تا شهرک نهال و بذر به طول 3000 متر با قطر 300 میلی متر آغاز خواهد شد تا امکان انتقال آب سد طالقان از کرج به محمدشهر میسر شود.

وی با اشاره به قطعی آب در زمان قطعی برق افزود: پس از اتمام ساخت مخزن جدید و بهره برداری از آن، آب چاه ها در ابتدا توسط خط انتقال جدیدی به طول هفت کیلومترکه به تازگی اجرا شده است به این مخزن منتقل و سپس در شبکه توزیع جریان می یابد. این کار ،پوشش شبکه آبی شهر در زمان اوج مصرف را به درستی انجام می دهد و با حجم ذخیره سازی مطمئن و افزایش کارایی مخازن در مواقع اضطراری ،شبکه آبرسانی محمدشهر  پایدار خواهد شد .

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای البرز همچنین از شروع عملیات حفر دو حلقه چاه جدید برای تامین آب این شهر در تابستان سال بعد خبر داد.

تاریخ:
1401/10/07
تعداد بازدید:
724
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal