۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
A+
A-
جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب استان البرز به 44 درصد ارتقا می یابد

به زودی با بهره برداری از چهار تصفیه خانه جدید فاضلاب در استان البرز، سرانه برخورداری استان از خدمات دفع فاضلاب از 38 به 44 درصد ارتقا می یابد.

مهندس حمیدرضا نامداری مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر اظهار داشت : کار مطالعات اجرای شبکه فاضلاب کرج از سال 1371 آغاز و از سال 1374 نیز عملیات اجرایی آن شروع شد و در سال 1386 هم مدول (بخش) اول تصفیه خانه فاضلاب کرج با ظرفیت 58 هزار مترمکعب در شبانه روز و جمعیت زیر پوشش 280 هزار نفر به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد : در سالهای بعد هم در نقاط مختلف از جمله در مسکن مهر قوچ حصار نظرآباد، مهستان، حسنکدر، سرودار، آسارا و پورکان (جاده چالوس)، دنبلید (طالقان) و صحت آباد (اشتهارد)، تصفیه خانه یا پکیج فاضلاب راه اندازی شد. بطوریکه هم اکنون 346 هزار نفر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته اند.

مهندس نامداری با اشاره به افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج در آینده ای نزدیک گفت : مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج پس از تاخیر چند ساله در تکمیل آن، احداث آن طی ماههای اخیر آغاز شد و در حال حاضر 88 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بزودی با ظرفیت 58 هزار مترمکعب در شبانه روز و جمعیت جدید زیر پوشش 280 هزار نفر به بهره برداری خواهد رسید و به این ترتیب جمعیت زیر پوشش این تصفیه خانه دو برابر شده و به 560 هزار نفر می رسد.

مدیرعامل آبفای البرز در پایان گفت : با افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج، استریم دوم از مدول اول تصفیه خانه فاضلاب مهستان و دو پکیج فاضلاب در روستاهای زیدشت و فشندک طالقان که همگی در سال 1402 به بهره برداری می رسند، جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب از 38 به 44 درصد ارتقا خواهد یافت.

تاریخ:
1402/05/29
تعداد بازدید:
597
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal