۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۵ مهر
A+
A-
مدیرعامل شرکت آبفا البرز :
احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان فردیس گامی مهم در رفع تنش آبی منطقه خواهد بود
حمیدرضا نامداری در سومین نشست شورای اداری شهرستان فردیس که در سالن اجتماعات سپاه امام رضا(ع) و با حضور نمایندگان مردم شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به تشریح اقدامات و دستاوردهای شرکت آبفا البرز در حوزه تامین آب سطح شهرستان پرداخت.
وی از فصل گرم سال جاری به عنوان کم تنش ترین تابستان سنوات اخیر یاد کرد و افزود: علیرغم قطع بیش13 هزار ساعت جریان برق چاه ها و تاسیسات سطح استان ، با کمترین تنش آبی ، افت فشار یا قطع جریان آب مواجه بودیم.
مدیرعامل آبفا البرز در ادامه افزود: با اقدامات فنی ، مهندسی و اصلاحی انجام شده در زیر ساخت تاسیسات و متعادل‌سازی هیدرولیکی شبکه آبرسانی ، شاهد تقلیل هدر رفت آب و کاهش 14درصدی حوادث طی شش ماهه اول سال 1403 می باشیم.
وی به میزان مصرف 11 میلیون مترمکعبی آب در نیروگاه منتظرقائم فردیس درطول سال اشاره کرد و گفت: نیروگاه مذکور به عنوان پرمصرف‌ترین‌ واحد صنعتی آب بر در سطح استان تلقی گردیده که آب مورد نیاز مجموعه مذکور از محل سفره‌های زیرزمینی استان تامین می گردد.
نامداری ادمه داد:احداث تصفیه خانه فاضلاب در منطقه می‌تواند منبع و راهکار مناسبی برای تامین آب نیروگاه منتظر قائم باشد تا علاوه بر تغذیه آب مورد نیاز مجموعه از محل پساب تولیدی ، زمینه ساز رفع مشکل تنش آبی شهرستان نیز در آینده باشد .
مدیر عامل آبفا البرز تصریح کرد: در صورت حل مشکل واگذاری زمین مورد نیاز ، احداث تصفیه خانه فاضلاب با تمام توان و بکارگیری ظرفیت های موجود در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
نامداری با اشاره به ضرورت حذف آب شرب از فرآیند آبیاری درختان و فضای سبز مناطق عنوان داشت: استفاده از پساب در دستور کار شهرداری فردیس و مشکین دشت قرار گرفته و جهت احداث پکیج تصفیه خانه نیز دو نقطه در سطح شهرستان جانمائی شده است.
مدیرعامل آبفا البرز در خاتمه تصریح کرد : پروژه انتقال آب از سد طالقان و کرج به فردیس توسط خط رزکان به اتمام رسیده و عملیات اجرای خط انتقال لوله 900 میلیمتری مخزن جهان‌نما به واسطه محدودیت ایجاد شده از سوی راه آهن ج.ا.ایران موقتا متوقف تا با همراهی و پیگیری مسئولان شاهد رفع مشکل و تکمیل طرح آبرسانی مذکور باشیم.
تاریخ:
1403/07/23
تعداد بازدید:
26
منبع:
Powered by DorsaPortal